AMD's Mantle
Re: AMD's Mantle
Това е нещо, което за разлика от SteamOS може наистина да промени как се правят игри аз PC. Да постигнат такива резултати не е лесно...
Re: AMD's Mantle
John Carmack:
If you just port code that is efficient on GL or DX to a nativeish api, the per gain will be small. The win would be in allowing archs that aren't possible at all now, like continuous simultaneous use of buffers by both CPUs and GPUs. In some situations, this can be big.
If you just port code that is efficient on GL or DX to a nativeish api, the per gain will be small. The win would be in allowing archs that aren't possible at all now, like continuous simultaneous use of buffers by both CPUs and GPUs. In some situations, this can be big.
Re: AMD's Mantle
Първото изречение на Carmack е в грешка.
Re: AMD's Mantle
Стойко да ме прощава, но късно видях че пръв е зачекнал новината в темата за СтиймОС-а.
На мен ми се върти нещо, че съм чувал как от хардуера на кон-сол-ите може да се изстиска доста, па нищо че е стар. PC-тата май са доста далеч от модел за подражание, що се отнася до оползотворяване на хардуерните възможности. Нека опитат, както поиска Stlgar в другата тема да направят игрите за конзоли да вървят по същият начин и на ПС при равен хардуер.
На мен ми се върти нещо, че съм чувал как от хардуера на кон-сол-ите може да се изстиска доста, па нищо че е стар. PC-тата май са доста далеч от модел за подражание, що се отнася до оползотворяване на хардуерните възможности. Нека опитат, както поиска Stlgar в другата тема да направят игрите за конзоли да вървят по същият начин и на ПС при равен хардуер.
Re: AMD's Mantle
Няма човек дето да е правил конзолен дивелопмент, да е видял какво може да се прави там на ниско ниво и сега да не се радва, че това ще идва за PC. От друга страна PC девелоперите не са толкова ентусиазирани. Те много повече се радват на неща като нов шейдър модел, теселейшън и т.н. отколкото на неща като паралелен диспач на команди, предварително изпечени рендер стейтове, константни буфери - даже не знаят и защо аджеба ги има тези неща и съответно ги използват точно както нетрябва.
Гемич, аз разбрах какво точно Кармак има в предвид с първото изречение - ако с това апи си направиш пак D3D или OpenGL, ми по-добре си ги използвай тях. Обаче аз съм виждал как с подобно АПИ на пс3 се нареждат > 30K draw calls, друг е въпроса, че GPU-то не може да ги поеме. Защо си толкова негативно настоен към SteamOS?
Гемич, аз разбрах какво точно Кармак има в предвид с първото изречение - ако с това апи си направиш пак D3D или OpenGL, ми по-добре си ги използвай тях. Обаче аз съм виждал как с подобно АПИ на пс3 се нареждат > 30K draw calls, друг е въпроса, че GPU-то не може да ги поеме. Защо си толкова негативно настоен към SteamOS?
Re: AMD's Mantle
Успеха зависи пряко от nVidia. Дали за лошо или добро. Чисто семантично е по-добре OpenGL и DX да зачезнат, не ми изглежда толкоз трудно да се измисли едно API-което да се уважава и поддържа. Нещо ala-html story. Повече гледам на това като на шанс за унификация отколкото като по-добра графика, щото в крайна сметка(лично мое мнение) няма смисъл за повече *реализъм*, важното е да е меко, плавно и адекватно, по-добра графика като минем на рейтресъри след ХХХХ години.
Re: AMD's Mantle
Много си прав. Това ще е по-добре за всички с изключение за майкрософт, не мисля, че те ще позволят уиндоус да бъде изместен, като основна гейминг платформа туко така.KosSiO написа:Успеха зависи пряко от nVidia. Дали за лошо или добро. Чисто семантично е по-добре OpenGL и DX да зачезнат, не ми изглежда толкоз трудно да се измисли едно API-което да се уважава и поддържа. Нещо ala-html story.
Както и да е не мисля, че при текущото развитие на пазара на майкрософт му остават повече от 10-15 години живот.
Re: AMD's Mantle
Щом е добре за всички, с изключение на Майкрософт, дали в действителност случайно се е получило така..
Идните дни май ще са трудни за Майкрософт - започнаха да губят по много фронтове, и да бъдат атакувани по много такива. Хората отвикнаха да ги възприемат като лидери. Лидерите станаха други - Google, Samsung, Apple, Facebook. Покупките на PC-та падат, мобилните устройства плъзват навсякъде.
Win8 не се радва на особен ентусиазъм, въпреки че се опитва да седне между 2 стола на земята. Хората от години ползват IE само за да си дръпнат Chrome
или Mozilla. На консолния пазар, Майкрософт се представя добре, но и там никнат нови платформи, като SteamBox. Към мобилния сектор се насочиха както клинетите, така и много дивелопъри, а там MS има много слаби позизии. Сега и DirectX искат да й унищожат..Отгоре на всичко, през "прозорците" не се виждат много 'облаци", сървърите май го предпочитат на Linux.
Разбира се, това са спекулации, базирани на неточности.

Идните дни май ще са трудни за Майкрософт - започнаха да губят по много фронтове, и да бъдат атакувани по много такива. Хората отвикнаха да ги възприемат като лидери. Лидерите станаха други - Google, Samsung, Apple, Facebook. Покупките на PC-та падат, мобилните устройства плъзват навсякъде.
Win8 не се радва на особен ентусиазъм, въпреки че се опитва да седне между 2 стола на земята. Хората от години ползват IE само за да си дръпнат Chrome
или Mozilla. На консолния пазар, Майкрософт се представя добре, но и там никнат нови платформи, като SteamBox. Към мобилния сектор се насочиха както клинетите, така и много дивелопъри, а там MS има много слаби позизии. Сега и DirectX искат да й унищожат..Отгоре на всичко, през "прозорците" не се виждат много 'облаци", сървърите май го предпочитат на Linux.
Разбира се, това са спекулации, базирани на неточности.

Re: AMD's Mantle
Според мен Valve има голям проблем, който се опитва да разреши. Всяка игра продадена на Windows 8+ е загуба за Valve. Колкото повече игри се купуват на Windows Store-а, толкова по-малко хора ще ползват Steam. Разработчиците ще трябва да изберат дали да пуснат играта на Steam или по-добре да излязат на 10-100 пъти по-голям пазар с вградения магазин в OS-a. Опита показва, че големината на пазара е много важна част от взимане на решението. А ако XBox ONE / PS4 се окажат толкова успешени, колкото Microsoft / Sony искат голяма част от играещите ще се изтеглят там по една или друга причина. Само за няколко седмици и PS4 и XBOX One ще имат повече активни играчи от активните играчи на Steam. Хората ще играят там където играят приятелите им. Това още повече ще намали интереса към Steam.
SteamOS-а е опит да се задържат хората в Steam с по-голямо разнообрази от развлечения. Според мен този опит е обречен на неуспех. Просто ще последва разни други опити като примерно OUYA. Аз сигурно ще си взема контролера ако работи под Windows, но нямам намерение да давам пари за опит с ясен край. Живеем в друго време. Според мен бъдещето не пренадлежи на $2000 машини с 1000W захранвания. Линукс сървъра ми е с SSD диск, на процесор без вентилатор и последно като гледах беше 12W. Работи перфектно
Предсказвам, че в недалечно бъдеще ще има Steam съвместим с Android предлагащ игри за Android!
SteamOS-а е опит да се задържат хората в Steam с по-голямо разнообрази от развлечения. Според мен този опит е обречен на неуспех. Просто ще последва разни други опити като примерно OUYA. Аз сигурно ще си взема контролера ако работи под Windows, но нямам намерение да давам пари за опит с ясен край. Живеем в друго време. Според мен бъдещето не пренадлежи на $2000 машини с 1000W захранвания. Линукс сървъра ми е с SSD диск, на процесор без вентилатор и последно като гледах беше 12W. Работи перфектно

Предсказвам, че в недалечно бъдеще ще има Steam съвместим с Android предлагащ игри за Android!
Re: AMD's Mantle
Доста по-просто обяснение е, че SteamOS е опит да не се дават пари за Windows за всеки продаден SteamBox.gemicha написа:SteamOS-а е опит да се задържат хората в Steam с по-голямо разнообрази от развлечения.
Времената, когато за да достигнеш специализирания конзолен хардуер, ти трябваше $2000 машина с 1000W, са доста поотминали, май.gemicha написа:Според мен бъдещето не пренадлежи на $2000 машини с 1000W захранвания.
Re: AMD's Mantle
Аз пък си мисля, че хората дето си играят на pc си играят на pc а тези дето си играят на конзола си играят на конзолаи какъвто и продукт да излезе това няма да се промени. Процентът на хора ползващи и двете като гейм платформа СПОРЕД МЕН е малък и предсказанието ти СПОРЕД МЕН просто няма да се случи.gemicha написа:Според мен Valve има голям проблем, който се опитва да разреши. Всяка игра продадена на Windows 8+ е загуба за Valve. Колкото повече игри се купуват на Windows Store-а, толкова по-малко хора ще ползват Steam. Разработчиците ще трябва да изберат дали да пуснат играта на Steam или по-добре да излязат на 10-100 пъти по-голям пазар с вградения магазин в OS-a. Опита показва, че големината на пазара е много важна част от взимане на решението. А ако XBox ONE / PS4 се окажат толкова успешени, колкото Microsoft / Sony искат голяма част от играещите ще се изтеглят там по една или друга причина. Само за няколко седмици и PS4 и XBOX One ще имат повече активни играчи от активните играчи на Steam. Хората ще играят там където играят приятелите им. Това още повече ще намали интереса към Steam.
Re: AMD's Mantle
Аз не бих слагал Valve в една група с OUYA и другите читалищни занимания. Valve са компания с пари, която винаги е execute-вала перфектно и за капак има огромна позитивна аура сред gaming community-то, несравнима с отношението към никоя друга компания. Ако някой може да направи такова голямо разбъркване на картите това са Valve.
Re: AMD's Mantle
И аз това казвам. Погледни top-sellers в Steam и виж колко от игрите не са за high-end PC-та? Дали ще можеш да ги играеш на SteamBox? Според мен ще има версия на която ще можеш. Предполагам ще има и такива, на които няма да можеш. Естествен партньор на Valve е NVidia, според мен. Предполагам, че SteamBox ще идва в повечето варианти с добри карти от NVIdia. Това ще помогне за по-добри драйвери и някаква форма на намаляване на разнообразието на хардуер, който трябва да поддържат. Или може да са решили да работят с Intel? Незная колко добре се поддържат новите процесори на Интел на Linux. Ще видим. Времената на 1000W са отминали.pdimov написа:Времената, когато за да достигнеш специализирания конзолен хардуер, ти трябваше $2000 машина с 1000W, са доста поотминали, май.gemicha написа:Според мен бъдещето не пренадлежи на $2000 машини с 1000W захранвания.
Re: AMD's Mantle
Слуховете са , че интел най-добре съпортват линукс в момента.Първо си били писали драйверите и фирмуеарите под линукс и после ги портвали към квото има друго.
Разбира се това са слухове
Разбира се това са слухове

Re: AMD's Mantle
Доколкото се разбира до момента, изглежда, че Valve са решили да правят нещо като Android за хола, без да контролират хардуера. А дали самите кутийки ще са с NVidia, сигурно ще си решат Asus. Или пък Samsung. Обикновено подобни "ето Отворена Платформа, вие там, тайванците*, правете хардуера" инициативи са провал, но пък Андроид беше успех. Та кой знае.
* "Ама ние сме корейци" "Все същите сте ми"
* "Ама ние сме корейци" "Все същите сте ми"