Страница 2 от 2

Публикувано: 01 юли 2004 10:13
от Frujin
gemicha написа: Може, ако хана е елф а византийците са орки :)

мухахахахаха :)

Публикувано: 01 юли 2004 17:36
от alexem
Зависи от рекламната кампания. Да кажем в българия се набляга на един аспект от играта т.е. историята, а да кажем в Амерка може да се използват подобни фрази:
Историята на човекът, дръзнал да бъде император на византиа. - Цар Симеон - шото американците не са чували за цар симеон но византия ооо.
или
Човекът, който захвърлил расото за да поведе един народ към разскъсването на петвековния робски хомот. Васил Левски
абе нещо подобно.

Публикувано: 26 дек 2005 20:25
от Silmaril
"zaphod - хубава игра не се прави само с пари"(цитат по памет) - много си прав. Хубава игра се прави с МНОГО пари. Разбирам ти идеята чудесно, и все пак ако Lead Designer-a е поне малко кадърен и наистина разполага с много пари ще може да си купи достатъчно талант и желание за работа от служителите си. :D

Сега по темата. Според мен, не е възможно да се направи "комерсиално успешна игра".
Възможно е група ентусиасти с мъничък бюджет, в домашни условия, през свободното си време да направят игра на българска тематика. И играта вероятно ще има успех. Ако да речем струва 10лв оригинална и с малко реклама и подкрепа от страна на медиите(предимно списанията за игри). ОК - много хора ще го играят. Но само в България. Въпросът е, 4е може да се направи добра интересна игра която ще се хареса. Обаче трябва производственият й процес да струва наистина много малко, за да има смисъл цялото начинание с оглед на ниският приход. Подобна игра няма да направи производителите си богати. ОБАЧЕ, ще ги направи известни.
Друго си е като кандидстваш за работа да можеш да кажеш "аз имам опит, вече имам завършен продукт, който както можете сами да се уверите беше силно успешен". Защото успеха в случая ще означава признание, а не финансова печалба. Е, тука е вече спорно, дали Голямата Фирма при която кандидатствате ще се впечатли от това, че играта е успешна спрямо насочената аудитория и пазарна ниша, а не от комерсиалния гледна точка.
С други думи - може да се нарпави успешна игра с нисък бюджет = признание за успешна работа. Нищо повече. Но и нищо по-малко.
Ако търсите пари не става. Ако търсите добър experience - има смисъл.
В момента гледам тази онлайн стратегия "Хановете" - поне по мои впечатления, почти всички играят с Българския народ. Което показва, че достта българи се интересуват и се кефят на българска история.

Публикувано: 27 дек 2005 04:48
от gemicha
Ето един пример, че всичко е възможно:

Ultima V: Lazarus
http://www.u5lazarus.com/

Никой нищо не е давал или искал. Просто 30 човека са се събрали и са го направили. Как и защо?

Проблема е, че трудно можеш да намериш 30 човека в България, които да стават за работа и да са с възможност да отделят от свободното си време за нещо, което няма да донесе пари. За добро или лошо...

Публикувано: 27 дек 2005 10:53
от Silmaril
Ultima V: Lazarus is being produced completely nonprofit by a group of avid Ultima fans who call themselves "Team Lazarus." Lazarus will be available for users who own a copy of Gas-Powered Games' Dungeon Siege**, the engine we're modding.
Според мен този проект не е най добрия пример за това, че всичко е възможно. Нали коментираме направата на комерсиална игра.
Там(в лазарус) хората вероятно са осигурени финансово и правят играта точно през свободното си време. При това не за пари. Те, едвали го правят и за известност - те полагат труд просто от фенщина. И могат да си го позволят, защото както казах, вероятно наистина са осигурени финансово.

Иначе, ако някой реши да направи игра на тема българска история - наистина идеята да се ползва редактора на готова игра е достта добра. Но пък няма да е комерсиалния продукт за който всъщност си говорим... :roll:

Както и да е. Този проект за мен е важен като пример за добра организация. Наистина са се хванали хората, събрали са се и са почнали работа. В България наистина би било трудно, поради изброените от теб прични..... :?

И все пак трябва да се намери начин. Всичко е възможно наистина. Не го споменах, защото предполагах че се подразбира. Иначе, предполагам, на всички ни е ясна ситуация.. и какво ни остава? Да цъкаме с език. Не. Трябва да се търси начин. Ако си наистина вдъхновен от идеята :D

Весела Коледа между другото :wink: