Възможно ли е?!

Дизайн, графика, музика, звукови ефекти, проза.
Потребителски аватар
Frujin
Power User
Power User
Мнения: 470
Регистриран: 02 дек 2003 12:36
Местоположение: пред компютъра
Контакти:

Възможно ли е?!

Мнение от Frujin » 09 май 2004 15:32

От доста време ме човърка един въпрос. Възможно ли е да се направи комерсиално успешна игра базирана на Българската история?

(само не казвайте "сичко е възможно") :) :) :)

Мордет
New User
New User
Мнения: 14
Регистриран: 10 апр 2004 01:53
Контакти:

Мнение от Мордет » 09 май 2004 17:26

Съмнявам се. Българската история не е много популярна и не обхваща мащабни събития. Реализацията на подобна идея е възможна (от финансова гледна точка) само от почитатели, които да ползват редактора на сценарии на вече съществуваща игра.

DarkOne
Sometimes here
Sometimes here
Мнения: 50
Регистриран: 13 мар 2004 16:54
Местоположение: София

Мнение от DarkOne » 09 май 2004 19:16

Най-малкия син на хана на малко, но с непобедими конници войнствено племе, след смъртта на баща си тръгва с малка част от разделилия се народ на юг с желанието да се установи в нови земи. По пътя си преминава през много трудности, но с умела тактика извоюва победа над великите византийци, с мъдрост и дипломатичност се съюзява с местните племена, и успява да създаде своя държава - известна, почитана и силна.

Примерно! :)

Така че може, но едва ли ако нещата са казани директно ще привлече голямо внимание...

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Мнение от gemicha » 09 май 2004 19:43

Може, ако хана е елф а византийците са орки :)

За да се направи игра за американската армия правителстовто или по-точно военното министерство на САЩ отпусна няколко милиона долара. Когато българското правителство отпусне достатъчно пари ще има и игра за България.

По общи оценки в света се говори български от около 10 милиона човека. Реално от тях потенциален пазар за игри са около 500 хиляди по причини възраст, достъп до компютър и желание за игра. По-малко от 10 хиляди имат желание да играят игри а от тях само 1000 ще са съгласни да дадат повече от 1 лв за компютърна игра.

Иначе, подобен проект ще бъде оценен високо. Вероятно ще има почетни допломи и награди от примерно инистерството на образованието. Слава 15 мин. в някое шоу или дори в няколко. Въпроса е, че пари няма да дойдат от подобен проект. А парите са важни :)

zaphod
Power User
Power User
Мнения: 631
Регистриран: 01 мар 2004 21:46
Местоположение: София

Мнение от zaphod » 09 май 2004 20:50

абе само с пари хитова игра не става.

ikolev
модератор
модератор
Мнения: 1657
Регистриран: 20 ное 2003 22:39
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ikolev » 10 май 2004 01:00

Днес почнах да играя едно поостаряло екшън РПГ (абе копие на Диабло направо), наречено Принцът на Цин (така и не разбрах как точно се произнася това име, Кин, Чин, или Цин. пиша Цин щото така беше дадено в "Герой"). Не знам дали защото напоследък се увличам по китайска история, тази игра ми е около 10 пъти по интересна от Диабло2. Макар че като реализация не е нещо повече, дори по-малко.

Някой спомня ли си "Елемаг, воинът на хан Тервел"? Една от най-интересните поредици в Дъга. Аз почти не четях Дъга, но тази я помня. Чудесен екшън, в който българския фон придаваше само разнообразие и увеличаваше интереса. Според мен всички достатъчно са се наситили на елфи и джуджета в момента, и всяко различно нещо, особено ако има и малко образователна стойност, ще бъде добре дошло. Въпрсът не е в това по чия история е направена игра, а дали историята е интересна. Ако ще и по ескимоската да е - добрата история си е добра история, и толкоз.
А българската история е много по-мащабна, дълга и интересна, отколкото се преподава в училище. Материал за добри истории да искаш.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Мнение от gemicha » 10 май 2004 10:03

За предаване на китайските понятия и имена в българската литература е възприета транскрипция, която е различна от унифицираната латинизирана система pinyin. При нас се изписва звученето на думите, а не ги обузначаваме условно с букви, който обикновенно звучат разчлино на различните езици. Примерно династията Qui на български се изписва като Цин. Така прочетено на български ще се прочете почти същото, което произнася китаеца. Българският език не е толкова далечен по произношение от китайския. Примерно имаме звуците ъ, дз, дж. Който е опитвал да накара англичанин да ги произнесе знае за какво става дума.

Версията на филма Герой (Hero), която гледах аз беше превеждана от човек, който си няма никаква представа за Китай. Превода беше направен 1:1 от английски (pinyin) без никакво разбиране. По тази причина се бяха опитали да изпишат на български Qui, което е меко казано грешно.

Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Мнение от YE » 10 май 2004 10:59

gemicha написа:За да се направи игра за американската армия правителстовто или по-точно военното министерство на САЩ отпусна няколко милиона долара. Когато българското правителство отпусне достатъчно пари ще има и игра за България.
Е, айде сега, да чакаме на правителството.

Играта, за която говориш, няма много общо с темата, защото не е историческа, а запознава със сегашната армия. Виж, игри като Battlefield X, Medal of Honor (много успешна серия на конзоли далеч отпреди първата популярна РС версия, АА) са много успешни, исторически, и направени без долар от което и да е правителство.

А на оригиналния въпрос:

Никоя игра не може да стане комерсиално успешна благодарение на българските "геймъри". Теоретически е възможно някоя игра развиваща се в рамките на българската история благодарение на графика, геймплей, сюжет и т.н. да стане хит там, където хората купуват игри, но то ще е ВЪПРЕКИ българския елемент, а не заради него, и същата игра, но "преместена" в местната история на пазара, или в някоя от "общите" истории (като Рим, Египет или древен Китай) би продала много повече при същите условия.

Manev
Power User
Power User
Мнения: 602
Регистриран: 04 дек 2003 16:13
Контакти:

Мнение от Manev » 10 май 2004 11:52

Според мен една игра, ако е направена добре и има добра реклама би се продавала добре. В интерес на истината игрите за древен Рим и Гърция са толкова изтъркани, че с нищо не превъзхождат тези за елфите и джуджетата. Е, на американеца, който не е чувал за Илиада са му интересни, защото е като в онзи филм "А това са вашите учебници...и те се отварят ето така (следва едно "Wow"...)...или за WWII, за която американците си мислят, че те са я спечелили...какво да кажат руснаците...
Както и да е това пак е до вкусове.
Мисля, че може да се направи много успешна игра, не по-малко успешна, от която и да е друга фентъзи или историческа. Още повече, че в нашата история има много елементи, които могат да са приказни, също така има и много елементи свързани директно с историята на цяла Европа... (не знам доколко би зарадвала западняка игра, която например му показва как през 13 век българската войска начело на един велик български цар избива цвета на прехваленото им рицарство и на практика унищожава латинската империя.) Ако се направи умело мисля, че една такава игра би била доста оригинална и интересна и би показала нещо != от познатите до бока Рим, Гърция и средновековна западна Европа.

malkia
Power User
Power User
Мнения: 1262
Регистриран: 03 дек 2003 07:45
Местоположение: Santa Monica, CA, US
Контакти:

Мнение от malkia » 10 май 2004 13:41

Понякога е нужна само добра реклама. Обаче истината е че играта ако е правена по лиценз, или е стар franchise - то това я продава най-много.

В момента Activision (фирмата кьдето работя) от всичките 20-30 игри които се правят само една е без лиценз (чисто нова разработка). Самите те казват че е много трудно да се поема с оригинални заглавия (имам предвид не по известни книги, филми, спортни, или други стари игри).

Американците са чували достатчно за Илиада.

NPD FunWorld, както и magicbox редовно публикуват кое се продава и кое не.

Потребителски аватар
TBoNe
Power User
Power User
Мнения: 519
Регистриран: 05 мар 2004 12:44
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от TBoNe » 10 май 2004 13:42

YE написа:Никоя игра не може да стане комерсиално успешна благодарение на българските "геймъри". Теоретически е възможно някоя игра развиваща се в рамките на българската история благодарение на графика, геймплей, сюжет и т.н. да стане хит там, където хората купуват игри, но то ще е ВЪПРЕКИ българския елемент, а не заради него, и същата игра, но "преместена" в местната история на пазара, или в някоя от "общите" истории (като Рим, Египет или древен Китай) би продала много повече при същите условия.
Аз също споделям мнението на YE. Една игра с история взета директно от Българската история едвали би направила впечатление на някой, защото историята е българска. Даже съм на мнение, че (предполагаме, че играта стане успешна) много хора ще си го мислят като алтернативна вселена, в която са се случили тези неща. Доста палко хора ще се замислят кои са пък тези сега и това наистина случвало ли се е. Но ако не друго, то поне Българската история (особено на пълвото и второто българско царство) са достатъчно богати и интересни, за да се направи добър сюжет по тях. Друг е въпроса кой, освен българските gamedev компании ще го направи и дали ще е изгодно.

Manev
Power User
Power User
Мнения: 602
Регистриран: 04 дек 2003 16:13
Контакти:

Мнение от Manev » 10 май 2004 13:53

Не само историята прави една игра добра. Имаме достатъчно и интересна история, за да се направи хит. Вземете едно Диабло например - тотално банално изтъркана история, но е хит, защото играта има още много неща освен историята. WarCraft - история - познатата смес от орки елфи и т.н. - нищо ново - нищо кой знае колко интересно, но - хит. Историята е само част от всичко (важна част разбира се). Нашата има достатъчно богатство да е база за хит, оттам нататък, за да стане една такава игра хит трябват още мнооого неща.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Мнение от gemicha » 10 май 2004 14:17

Американците са чували достатъчно за Илиада.
Силно профилираното обучение не позволява да знаят нещо повече от "чували". Все пак това не е писано от американец или не е част от стария завет.

Гледайки как върви рекламата на "Троя" получавам впечатлението, че не само не са чували, но и имат нужда от сериозно обяснение. Обикновено знанията се ограничават до троянския кон и кой знае... може би някой са чували за Ахил и Елена.

Малък, ще ми е много интересно какво ще кажат колегите ти, които са с американско образование. Колко от тях ще могат да определят долу горе за какво иде реч в Илиада извън това, че е имало action и Брат Пит е участвал във филма "Троя" :)

Примерно кой е Хектор или защо е създаден троянския кон, ей такива простички неща, които се учат (или поне се учеха) в България някъде 8-ми клас.

Веднага казвам, че изключвам високо образованите амеркинаци, които както сам успях да се убедя спокойно говорят и за Достоевски и за Сахаров. Но това са много малко хора - 2% - 3%. Предполага в индустрията с игри са единици.

Потребителски аватар
Zemedelec
Power User
Power User
Мнения: 782
Регистриран: 08 дек 2003 15:45
Контакти:

Мнение от Zemedelec » 11 май 2004 14:04

2% - 3% са ужасно много хора, мисля че бъркаш поне с порядък.

Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Мнение от YE » 11 май 2004 15:12

Е, айде сега, американците са прости, щото изучават своята си история и своите си автори, а не примерно историята някой велик европейски народ като нашия например. Ти какво знаеш за американската история? За Гетисбърг, за Аламо, за генерал Къстър, за Iwo Jima (нямам идея как се произнася) и битката за Мидуей?

Основна грешка при разглеждането на американците е схващането, че те са вид европейци, само че по-прости и живеят малко извън Европата. Това е безкрайно далеч от истината - американците са нещо друго, както японците са нещо друго (трето).

Scourge
Power User
Power User
Мнения: 167
Регистриран: 09 дек 2003 20:18

Мнение от Scourge » 12 май 2004 15:22

@YE: ми разликата между японци и американци в сравнение с европейците, е главно в туй, че американците са били преобладаващо европейци допреди 3 века. освен туй риторичният ти въпрос е доста неоснователен - аз съм сигурен, че почти всички тук знаят за всички изброени от теб неща, ако не заради друго, то поне поради факта, че са били достатъчно облъчвани с американско кино :)


@gemicha: в pinyin няма qui, предполагам, че имаш предвид qin (като в prince of qin). самото то като изговор е по-близо до чин, отколкото до цин, но така или иначе по българските правила се пише и казва цин.

по темата: аз не виждам никакъв проблем игра по бг историята да е хит. добарта игра си е добра игра, а масовият сетинг може да е както плюс, така и минус.

Отговори