Game character в 2 минути :)

Дизайн, графика, музика, звукови ефекти, проза.
SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Game character в 2 минути :)

Мнение от SuryIIID » 10 сеп 2008 22:49

От известно време чопля едно пректче за 3D скулптура. Вече е донякъде използваемо и го пробвах на speed-sculpt :)
http://www.youtube.com/watch?v=Cy8oqUNQqbs

Засега е прост меш с няколко вида "четки" , които са прости лъчи с "дебелина" и нещо като attenuation. Екпортва към няколко ascii формати.
Сигурно по-нататък като опре до оптимизация, ще задавам доста въпроси. Въртят ми се в главата на Zbrush 2.5 D-to, Pixols-ите , разни Voxels дори ? Ще се радвам на идеи как да пипам по "гъста" геометрия бързо

Потребителски аватар
Kerberos
Power User
Power User
Мнения: 234
Регистриран: 24 фев 2005 16:08
Местоположение: София
Контакти:

Re: Game character в 2 минути :)

Мнение от Kerberos » 10 сеп 2008 23:50

Хех, супер е! Много се кефя на такива работи. Преди година и аз се пробвах да направя нещо подобно, но по различно - рисуване директно в нормал мап текстурата със шейдър. Блъсках си главата една седмица с пробеми, за които не съм си и помислял, но успях да го направя. Туулчето ставаше както за правене на нормал мап от нулата (с конфигуриране на тип бръш от хейтмап текстурка и дълбочина), така и за оправяне на проблеми в изрендван вече нормал мап. Стана нещо като WYSIWYG нормал мап пейнтър ... който така и ме домързя да довърша с разни контролки и слайдери.

Чист модел:
Изображение

Един път барнат с бръша:
Изображение

От другата страна също се вижда щото ув мапа е огледален:
Изображение

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: Game character в 2 минути :)

Мнение от Stilgar » 11 сеп 2008 09:43

И защо си нарисувал Наум Шопов?

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Game character в 2 минути :)

Мнение от SuryIIID » 11 сеп 2008 20:25

Kerberos, това е интересно, обаче кажи сега как да превръщаме нормал-мапа в геометрия в реално време.
Иначе не знам дали е наум Шопов, но ми се струва, че скуптурирано в ЗБръш или MudBox ?

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Game character в 2 минути :)

Мнение от SuryIIID » 12 сеп 2008 20:36

Ето и малко ЗБръш в акция, че и е по темата даже.
Реалното време беше около 10 минути по субективна оценка. Защо не да не взема да се "цаня" за артист в някое студио :)
http://www.youtube.com/watch?v=KOynCPnXybQ

Потребителски аватар
Kerberos
Power User
Power User
Мнения: 234
Регистриран: 24 фев 2005 16:08
Местоположение: София
Контакти:

Re: Game character в 2 минути :)

Мнение от Kerberos » 12 сеп 2008 21:16

SuryIIID написа:Kerberos, това е интересно, обаче кажи сега как да превръщаме нормал-мапа в геометрия в реално време.
Иначе не знам дали е наум Шопов, но ми се струва, че скуптурирано в ЗБръш или MudBox ?
Модела е Zbrush. Един приятел ми го направи поради простата причина, че имам нулеви художествени умения. Да превръщаш нормал мап в геометрия и обратното в реално време според мен ще е наистина трудна задача. Ако се замислиш за гейм дев създаването на високополигонен модел и ваденето на на нормал мап текстура от него си е бая работа. Рейтрейсърите правят страшно много артефакти по изходната текстура особено ако имаш конвексна топология на модела. Точно за това аз леко skip-нах тази част и се насочих към директно модифициране на наормал мап текстурата в реално време както е наложена върху ниско полигонния модел. Естествено има мнооооого за доработка и тестване ... пусто мързел.

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: Game character в 2 минути :)

Мнение от SuryIIID » 14 сеп 2008 12:27

Аз не разбрах, директно в 3D-то ли рисуваш, или търсиш бузата(така да се каже) в 2D нормал мап-а ?

Потребителски аватар
Kerberos
Power User
Power User
Мнения: 234
Регистриран: 24 фев 2005 16:08
Местоположение: София
Контакти:

Re: Game character в 2 минути :)

Мнение от Kerberos » 15 сеп 2008 01:29

SuryIIID написа:Аз не разбрах, директно в 3D-то ли рисуваш, или търсиш бузата(така да се каже) в 2D нормал мап-а ?
Директно в 3D върху ниско-полигнния модел. Превюто на текстурата отдолу е само дебъг за да виждам какво се случва. Цялото е горе-долу един шейдър, който рендва в нормал мап текстурата.

Отговори