[Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Индустрията за създаване на компютърни игри - управление на проекти, мениджмънт, маркетинг, правни проблеми.
OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от OldschoolBG » 04 окт 2013 22:55

Спецификациите на 300-те кутии, които ще пускат за бета:

GPU: some units with NVidia Titan, some GTX780, some GTX760, and some GTX660
CPU: some boxes with Intel : i7-4770, some i5-4570, and some i3
RAM: 16GB DDR3-1600 (CPU), 3GB DDR5 (GPU)
Storage: 1TB/8GB Hybrid SSHD
Power Supply: Internal 450w 80Plus Gold
Dimensions: approx. 12 x 12.4 x 2.9 in high

С този хардуер не си ги представям под $300.

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от haho » 04 окт 2013 23:57

Логична стъпка, абсолютно очаквана от мен - NVidia, intel - тези дето не са в бизнеса с конзоли.
Все висок калас машини - няма как да е, иначе се влиза в спецификациите на конзолите и става много лошо. Валв е една много логична компания :)

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от gemicha » 05 окт 2013 08:13

haho написа: Сега ще се опитам да ти помогна да си представиш - представи си, че вече с PC хардуер за $300 долара, ще може да играеш игри дето не си можел да играеш и с хардуер за $800. Сега започваш ли да си представяш по-добре?
С други думи с Windows+кофти APIs + кофти драйвер използваш 10-20% от това дето ти може PC-то
Ако тази логика беше вярна всички щаха да си купуват PC хардуер за $500 вместо за $1500. Цената е важна, но не е единственото, което определя колко $$$ ще дадеш. Примерно, много важно какво са му купули на твоя приятел миналия месец и колко $$$ са ти дали за компютър. Ако ти дадат $1500 най-вероятно ще си купиш за $1600 :) Не точно ти, а по принцип обикновен PC gamer. При конзолите си купуваш точно същата като на твоя приятел. Там малко им е кофти, че няма как да ти продадат по-скъпа. Правят опити с по-скъпи контролери и разни други плюсове, но не е същото.

А за Windows-а оценката ти е емоционална. Повече PC игри, особенно AAA, са ограничени от GPU-то. Не от драйвера или играта. Като цяло CPU-то стои и чака GPU-то да свърши. Това за кофти драйвеи и 20% са разговори между яки геймъри, а не инжинери. На която игра решиш може да си пуснеш GPUView и да видиш колко пакета имаш в опашката да чакат за изпълнение. За пазара обаче е по-лесно. Първия месец от продажба на Windows8 имаше повече продажи от всички клиентски Linux + всички клиентски MAC машини *по света*. Само за един месец броя на Windows8 на Steam стана повече от броя на Linux + MAC на Steam. Това не говори за качество и може да се дискутира качеството, но това говори за размера на пазара. За добро или лошо в момента няма алтернатива от Windows, ако се замислиш. Погледни какви игри има за Linux на Steam и какви има за Windows. Ако трябва да избираш пазар без да си емоционален ще избереш Windows. После може да направиш за MAC, Linux и каквото ти дойде на ум.

Ако аз трябва да избирам направо се втурвам към Android, iOS, Windows Phone. В този ред. Това със Steam и разни конзоли е част от миналото. Ще има PC-та, но повечето играчите няма да играят на бюро пред 28" монитор. Така се играеше миналия век :)

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от haho » 05 окт 2013 14:51

gemicha написа:На която игра решиш може да си пуснеш GPUView и да видиш колко пакета имаш в опашката да чакат за изпълнение.
AAA игрите правят "невъзможни" неща за да генерират по-малко DrawCalls, иначе лошо и точно заради това така се получава, защото вече тези DC са с цена на повече работа за GPU-то
GPUView, пакети, опашка ... WTF, за пръв път чувам такива неща...то точно от тук идва бозата, това са абстрактни понятия от дрейвера.
Някой от Крайтек ако може да каже къде им е ботълнека на Крайзис 3 :)

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от OldschoolBG » 05 окт 2013 17:35

gemicha написа:Това със Steam и разни конзоли е част от миналото.
Освен, ако Android, iOS и другите визирани от теб не станат cloud базирани и не предоставят ААА игри, каквито имаме на конзолите и PC, не мисля, че сериозните потребители ще се съгласят с твоята визия за бъдещето. В момента дори най-качествените игри за мобилните платформи (тези, които ползват изброените от теб OS-та) са далеч от качеството на конзолните и PC игри. Иначе според мен бъдещето ще е стрийминг, от Sony си казаха "Виждаме PlayStation като услуга." Мрежата, която правят с Gaikai я виждам като една репетиция и подготовка на почвата в тази насока. Така или иначе докато има региони по света, където интернет връзката не е качествена или изобщо липсва, то физическата кутия и играта на физически носител ще продължават да съществуват.

pdimov
gosu
gosu
Мнения: 871
Регистриран: 02 дек 2003 01:04

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от pdimov » 05 окт 2013 19:15

gemicha написа:Повече PC игри, особенно AAA, са ограничени от GPU-то.
Mantle хората не изглежда да смятат така.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от gemicha » 06 окт 2013 10:16

pdimov написа:
gemicha написа:Повече PC игри, особенно AAA, са ограничени от GPU-то.
Mantle хората не изглежда да смятат така.
Те измерват нещо друго, което все още не е ясно дали ще доведе до по-добра употреба на GPU-to. Ако това беше достатъчно изведнъж щяхме да видим игрите да вървят по-бързо. Само, че не е директна връзката. Те казват, че ако игрите се пишат по начина по който те предлагат ще може да правиш някой операции по-бързо от сегашните API. Всичко това е за сметка на други операции. Дали това ще работи по-добре ще видим в бъдеще.

pdimov
gosu
gosu
Мнения: 871
Регистриран: 02 дек 2003 01:04

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от pdimov » 06 окт 2013 12:37

gemicha написа:Те измерват нещо друго, което все още не е ясно дали ще доведе до по-добра употреба на GPU-to.
Баш това си измерват, доколкото разбирам от статиите. По-нисък CPU overhead -> 9 пъти повече draw calls.

http://www.anandtech.com/show/7371/unde ... pi-for-gcn
But the issue was never entirely mitigated, and to this day the number of draw calls high-end GPUs can process is far greater than the number of draw calls high-end CPUs can submit in most instances. The interim solution has been to attempt to use as few draw calls as possible – GPU utilization takes a hit if the draw calls are too small – but there comes a point where a few large draw calls aren’t enough, and where the CPU penalty from generating more draw calls becomes notably expensive.

Ergo: Mantle. A low-level API that cuts the abstraction and in the process makes draw calls cheap (among other features).

Потребителски аватар
KosSiO
Power User
Power User
Мнения: 316
Регистриран: 20 окт 2008 19:29
Местоположение: Targovishte,Sofia

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от KosSiO » 06 окт 2013 20:14

pdimov написа: Баш това си измерват, доколкото разбирам от статиите. По-нисък CPU overhead -> 9 пъти повече draw calls.
Само на мен ли ми звучи тва като реклама на веро?

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от haho » 06 окт 2013 20:52

KosSiO написа:
pdimov написа: Баш това си измерват, доколкото разбирам от статиите. По-нисък CPU overhead -> 9 пъти повече draw calls.
Само на мен ли ми звучи тва като реклама на веро?
Не, не само на теб, вероятно на всички, които никога на се имали възможност да се убедят лично и сега се чудят какво ли ни е станало на нас, че говорим такива небивалици

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от Stilgar » 07 окт 2013 09:08

Извинете ме, че закъснях.

Конзолата както е известно е машина в която да си включиш Kinect-а, да играеш игри легнал и да играеш exclusive заглавия, които някой е решил да не пусне за PC. Аз игри легнал не играя, а SteamBox няма нито Kinect, нито exclusive заглавия и в тоя смисъл е крайно безсмислен за мен. Ако това нещо SteamBox го бяха пуснали от друга компания щях да се хиля на глас, обаче тоя път става въпрос за Valve, които винаги правят всичко перфектно и за капак са обичани от всички геймъри. Току виж го пробутали.

Я ми обяснете сега ако в историята дето от AMD ни я разказват има някаква истина изобщо Valve к'во ще правят с NVidia в машините си?

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от haho » 07 окт 2013 14:45

Stilgar написа:Valve к'во ще правят с NVidia в машините си?
А, де?!?!?

Предполагам, че и те(nVidia) ще извадят апи на ниско ниво


SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от SuryIIID » 03 ное 2013 20:26


SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от SuryIIID » 08 дек 2013 01:15

Porting Source to Linux: Valve's Lessons Learned


Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: [Дискусия] Valve - SteamOS and Steam Machine.

Мнение от stoiko » 20 дек 2013 11:45


Отговори