So your teenager tells you they want to 'make video games'..

Индустрията за създаване на компютърни игри - управление на проекти, мениджмънт, маркетинг, правни проблеми.
Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

So your teenager tells you they want to 'make video games'..

Мнение от Stilgar » 02 апр 2013 17:16

Ето какво се котира на Reddit в момента:

http://codesuppository.blogspot.ca/2013 ... nt-to.html

Може да го покоментираме за да осигурим 2 поста на ден във форума :)

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: So your teenager tells you they want to 'make video game

Мнение от OldschoolBG » 02 апр 2013 19:06

В ерата на NES и SNES може би игрите са се правели само от програмисти и артисти. Днес не виждам примери за това средно-голяма игра да бъде разработвана по този начин. Дори хората от Epic и DICE говореха до вчера (GDC-то), че новите им енджини се разработват така, щото да дават достатъчно удобни инструменти на дизайнерите (в това число и артистите), за да могат да не си губят времето с глупости, а да правят играта.

Във връзка с това дали трябва да има гейм дизайнери и дали на тази позиция може да се гледа със същата важност като на другите две, мога да спомена и това, че в последните 2-3 месеца с мен се свързваха хора, които искаха точно съвети и мнение за гейм дизайн - подобряване на механики, методи за монетаризация и т.н. Някой може да каже "Въпросните хора явно толкова разбират от правене на игри, щом да искат подобни съвети." Да, това също е валиден аргумент, но не означава, че е винаги приложим. Това, че си много добър програмист или артист не означава, че можеш да създадеш и добро геймплей изживяване. Medal of Honor: Warfighter е само един от показателните примери за това. Frostbite 2, лъскавата графика, а геймплейно дърво. Опираме до темата за "реализацията на геймплей" отново, но ако нямаш професионалисти в тази област, не виждам как може да станат нещата. Множеството от програмистите и артистите едва ли искат да правят геймплей. В този ред на мисли щом се е пръкнала дисциплината "гейм дизайн", явно е имало причина/причини.

Що се касае до образованието съм съгласен. Ако ще ставаш програмист няма много смисъл да учиш само за гейм програмист. Доколкото съм запознат разработката на игри има своите особености по отношение на писането на код, но основата е приложима и за всякакви други сфери в софтуерната разработка. При арта мисля е пак така.

Съгласявам се и с това, че ако искаш да работиш в тази индустрия трябва първо да знаеш къде е силата ти, а след това и да положиш много усилия самостоятелно, за да имаш шанс да се реализираш професионално. Поне моят опит в интервюта с работодатели, пък и инвеститори ми е показал, че първото, от което се интересуват те е "По-какво си работил? Какво си направил?".

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: So your teenager tells you they want to 'make video game

Мнение от themean » 02 апр 2013 21:14

Няма да лъжа не го прочетох цялото.Обаче мнението ми по въпроса е простичко и крайно както обикновенно.
За да направиш нещо качествено било то игра, трябва да го правиш със страст, а когато това е така нищо няма да те спре да придобиеш умения като програмист, артист или машинист.
От краткото време в което съм в така наречената гейм индустрия знам, че е добре да разбираш и от работа на колегите си иначе рискуваш да направиш майка си много желана жена.
Наистина в големите компании няма как гейм дизайнер да не се е обособило като самостоятелна длъжност просто защото мащабите са огромни ама там хората работят за да взимат пари не да правят игри.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: So your teenager tells you they want to 'make video game

Мнение от OldschoolBG » 02 апр 2013 21:44

themean написа:Наистина в големите компании... хората работят за да взимат пари не да правят игри.
Ако не изкарваш пари няма как да си голяма компания. Това да си голяма компания обаче не пречи и да правиш продукта си със страст - Naughty Dog, Irrational Games, Sony Santa Monica just to name a few.

Вредното от подобен род статии е, че могат да породят елитарно мислене у някои хора.

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: So your teenager tells you they want to 'make video game

Мнение от themean » 02 апр 2013 22:16

OldschoolBG написа:
themean написа:Наистина в големите компании... хората работят за да взимат пари не да правят игри.
Ако не изкарваш пари няма как да си голяма компания. Това да си голяма компания обаче не пречи и да правиш продукта си със страст - Naughty Dog, Irrational Games, Sony Santa Monica just to name a few.

Вредното от подобен род статии е, че могат да породят елитарно мислене у някои хора.
Първо искам да отбележа, че не се мисля за част от никакъв елит :).
Горе споменатото мнение е формирано на базата на познанства с хора работещи в по-големи компаниии и факта, че малко хора са склонни да проявяват ентусиазъм, когато трябва да реализират чужди идеи.Относно гореспоменатите игри искам да отбележа, че нито съм ги играл нито съм имал възможност да контактувам с някого от екипите, които са ги разработвали за да разбера дали обича конкретната игра и каква частица от себе си е вложил вътре.
OldschoolBG написа: Това да си голяма компания обаче не пречи и да правиш продукта си със страст
Разбира се твърдението ти е вярно стига компанията да не се съдържа частично или изцяло от актиа вижън или разни други пумяри издатели(печелбари) дето имат вето върхо геймплея.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: So your teenager tells you they want to 'make video game

Мнение от OldschoolBG » 02 апр 2013 22:51

themean написа:Първо искам да отбележа, че не се мисля за част от никакъв елит :).
Good for you.
факта, че малко хора са склонни да проявяват ентусиазъм, когато трябва да реализират чужди идеи.
Според мен, който приема работата си в индустрията като "реализиране на чужди идеи", нещо си е объркал професията. Работата по една игра трябва да се възприема като "рализиране на екипни идеи за постигане на обща визия". Дори да реализираш някаква своя идея, то тя трябва да се вписва и допринася за общата визия на играта. Гейм директорът (главният дизайнер) е този, който следи за това тази визия да се реализира максимално добре.
Относно гореспоменатите игри
В предишния си пост споменах студиа, не игри. ^^

Колкото до печалбарите такива има навсякъде. Потребителят решава чии продукти да поддържа и на кого да си дава парите. От друга страна ти като индивид имаш свободата да избираш за кого да работиш. :wink:

SuryIIID
Power User
Power User
Мнения: 431
Регистриран: 01 яну 2004 21:03
Местоположение: София
Контакти:

Re: So your teenager tells you they want to 'make video game

Мнение от SuryIIID » 05 апр 2013 08:51

Аз така някак си..общо-взето съм съгласен с тезите на автора и смятам, че има доста истини в статията, но има и неща, които не можах съвсем да ги разбера. Значи той твърди, че ако индивид от ранна детска възраст не прояви гениални художнически заложби (например да нацапа с боички Тайната вечеря на пелените в люлката) или да е виртуозен математик, за който обикновените ученически олимпиади са губене на време, значи няма шанс да намери своето място в игровата индустрия, или шанса му е по-малък от този да спечели държавната лотария. Щеше да е хубаво, ако беше извадил официална статистика за това, колко от работещите в индустрията в миналото и в момента са били гениални в своята област от крехка юношеска възраст. Да не се окаже, че доста нелоши игри са били написани от посредствени ученици по математика.
Струва ми се, че прекалено категоризира. Когато става дума за нещо комплексно, обикновено няма прости правила и рецепти.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: So your teenager tells you they want to 'make video game

Мнение от OldschoolBG » 05 апр 2013 10:53

SuryIIID написа:Значи той твърди, че ако индивид от ранна детска възраст не прояви гениални художнически заложби (например да нацапа с боички Тайната вечеря на пелените в люлката) или да е виртуозен математик, за който обикновените ученически олимпиади са губене на време, значи няма шанс да намери своето място в игровата индустрия, или шанса му е по-малък от този да спечели държавната лотария.
В общи линии в тази насока са му мислите. Също и "Гейм дизайнер? Несериозно занимание!" Представям си какво мисли за левъл дизайнерите и QA хората. Явно те са съвсем несериозни длъжности в неговите очи. За това, че в САЩ има 100 програми кръстени "Ще те правим гейм дизайнер." и, че образованието там е скъпо аз не споря. Докато бях там видях не една и две реклами, които промотираха точно това. Някои от тях дори бяха дистанционни.
Щеше да е хубаво, ако беше извадил официална статистика за това, колко от работещите в индустрията в миналото и в момента са били гениални в своята област от крехка юношеска възраст.
То няма такава, как да ти я извади? ^^
Когато става дума за нещо комплексно, обикновено няма прости правила и рецепти.
Особено и когато говорим за нещо глобално. В една Япония разработката на игри протича по-различно, отколкото в Европа и САЩ. Въпреки, че в името на коректността е редно да се спомене, че той не казва "Моите постулати са общовалидни."

На мен тази статия по едно време ми се стори, че е донякъде наситена с чувството на болки в подопашната област, заради това, че nVidia няма да предоставя графика за идващото поколение конзоли.

BTW той човека си пуснал и последваща статия с доизясняване на гледните си точки. (Starts reading.)

Edit

Дам, направил е опит да доизясни гледните си точки и позиции в следващата статия. Разбира се остава на позицията, че "гейм дизайнът" е не особено добра дисциплина, която да се преследва. Погледнах един пост, който е линкнал в статията и там потребител с псевдоним Hook казва:
When we were hanging out that one night with the other tech nerds, notice how the conversation kept coming back to design, business, and production. Because those are actually the hard problems today.
Contrast this with GDC 15 years ago, when almost everyone were still dealing with very similar tech problems: lighting, texture mapping, triangle throughput.
Споделям едно такова мнение. Освен това то е и в резон с онова, за което споменах по-горе, за енджините и как инструментите се правят така, щото да са по-полезни в направата на играта. Това разбира се не означава, че програмистите или артистите нямат какви трудни проблеми да решават. Най-малкото, което никак не е малко, програмистите са тези, които пишат въпросните енджини и набор от инструменти за тях. ^^

Отговори