Следващото поколение конзоли - какво, защо и как?

Индустрията за създаване на компютърни игри - управление на проекти, мениджмънт, маркетинг, правни проблеми.
gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Следващото поколение конзоли - какво, защо и как?

Мнение от gemicha » 02 апр 2012 22:47

gemicha написа: Обърни внимание какво ще се случи с уменията на "специалистите" по PSU в момента, в който PS4 хардуерът бъде обявен.
http://arstechnica.com/gaming/news/2012 ... dustry.ars

The radical shift in architecture, from Cell with NVIDIA graphics to x86 with AMD graphics, means that the next generation PlayStation is unlikely to offer backwards compatibility with existing titles (rumors are already pointing towards Sony removing this feature, in fact). Emulating Cell on the CPU will be impossible, as the CPU simply won't be fast enough.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: GoingNative-2012

Мнение от OldschoolBG » 03 апр 2012 00:48

То и за XBox next се говори, че е с AMD CPU и GPU. Ако в действителност и двете конзоли се окажат с CPU и GPU (базирано на 7000 сериите Ati) на AMD, то предполагам няма да са кой знае колко различни като архитектура, което е добре за разработката на мултиплатформени заглавия, пък и въобще. Да не говорим, че има и слух за Blu-Ray в новата конзола на Microsoft. ^^ Даже има слух и че ще са по-евтини от старта на текущото поколение с цени около $400 при пуска си. Абе много слухове много нещо преди официалните обявявания от двете компании.

BIGBUGEX
Regular User
Regular User
Мнения: 77
Регистриран: 29 мар 2004 00:42
Местоположение: Nqkyde

Re: GoingNative-2012

Мнение от BIGBUGEX » 03 апр 2012 06:28

Много жалко е тва. Добре е да има разнообразие в архитектурите за масовката. Освен тва, тия се нанизват доброволно на кол. Моралното остаряване ще е много по-осезаемо. Вече няма как да се спасят от интензивни съпоставки по хардуерните ревюта. Освен ако не смятат да пускат нови конзоли през максимум 2 години. Точно когато станат безинтересни за сравнение с нов PC хардуер.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: GoingNative-2012

Мнение от OldschoolBG » 03 апр 2012 12:41

Нека излизат игри като Uncharted 3, които 5 години след пуска на конзолата показват завидно графическо изпълнение (при това с G71 GPU), пък ревюиращите да си сравняват с PC хардуера, колкото искат. ^^ В момента това няма как да се случи, точно заради прекалено голямата разлика в архитектурите на конзолите. Някои ексклузивни заглавия изглеждат отлично, а мултиплатформените съвсем не толкова добре. Според мен за масовият разработчик е по-добре да са уеднаквени нещата, за да може да се разработва и пуска продукт на няколко платформи по-лесно.

BIGBUGEX
Regular User
Regular User
Мнения: 77
Регистриран: 29 мар 2004 00:42
Местоположение: Nqkyde

Re: GoingNative-2012

Мнение от BIGBUGEX » 03 апр 2012 17:27

Кой откачалник ще вземе конзола базирана на пентиум4 (примерно), с идеята че може да подкара Heroes3? Аз не бих. Почти същата работа ще стане (малко краен ми е примера).

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: GoingNative-2012

Мнение от Stilgar » 03 апр 2012 17:41

BIGBUGEX написа:Кой откачалник ще вземе конзола базирана на пентиум4 (примерно), с идеята че може да подкара Heroes3? Аз не бих. Почти същата работа ще стане (малко краен ми е примера).
Да, но както се разбра те не ги купуват за да си подкарат Heroes 3, а за да си подкарат Kinect и да си гледат Netflix.

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: GoingNative-2012

Мнение от themean » 03 апр 2012 17:46

Аз не съм някво гуро в областа ама ми се струва добра идея хардуера да не супер
специализиран. Това би трябвало да направи самата конзола по-евтина. Предполагам,
че ще има и други +ове

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: GoingNative-2012

Мнение от OldschoolBG » 03 апр 2012 18:42

@BIGBUGEX стига хардуерът да е достатъчно добър, за да подкарва бъдещия софтуер не е проблем, че е x86. Ако това ще направи конзолата $400 долара при пуска й, то още по-добре за мен, като конзолен потребител. Унифициран хардуер, пък е по-добре за мен като разработчик. Win-win са за мен нещата както и да ги гледам. ^^

pdimov
gosu
gosu
Мнения: 871
Регистриран: 02 дек 2003 01:04

Re: GoingNative-2012

Мнение от pdimov » 04 апр 2012 00:09

За новия XBox се говори, че IBM правят чиповете, което ще рече PowerPC.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: GoingNative-2012

Мнение от gemicha » 04 апр 2012 00:46

Believe it Not, Xbox 360 Main Use Today is Not for Gaming

The average household now use the Xbox for 84 hours per month and the majority now goes to movies and videos, said Microsoft's Yusuf Mehdi. One year ago, passive entertainment content accounted for only 30 percent of Xbox usage.

http://www.tomsguide.com/us/xbox-live-g ... 14626.html
Всъщност ние сме пред много по-голяма промяна от този на хардуерът. Според мен, и само на база на това което чета в Интернет, предстоят трудни времена за правещите игри. Става дума не просто за промяна на генерацитя хардуер, но и на сериозно отдръпване на капитал. Подобно отдръпване е имало в началото на 80-те по малко по-различни причини. Отнело е повече от 10 години и различна генерация хардуер преди отново да се появят сериозни инвестиции.

Според мен добри игри ще има все по-малко. Много малко от тях ще бъдат с нивото на графиката, което имаме днес. Много малко от игрите ще бъдат за определна хардуерна платформа. Близкото бъдещето пренадлежи на игри които работят прекрасно с възможносите и скоростта на сегашното поколение javascript интерпретатори. Ако аз бях на 20 бих зарязал шедърите и дата ориeнтиран bs и бих се прехвърлил на HTML5 и JavaScript! Там има много интересни проблеми и почти неограничени възможности за превръщане на добри идеи в растящ бизнес с милиони играчи. Всичко това без да има нужда от publishers, console owners, retail. Супер време е за млади хора със знание и възможности! :-)

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: GoingNative-2012

Мнение от OldschoolBG » 04 апр 2012 03:37

Четох тази статия преди време, но тя не се отнася конкретно до хората закупили си конзола, за да играят на нея, а се отнася по-скоро за останалите домакинства.

Предстоят трудни времена за една определена група разработчици. Понеже вече няма middle range, а AAA или downloadable (не говоря за мобилни и браузър платформи, а за конзоли предимно), то няма как с $20 млн. да правиш ААА игра. За ААА ти трябват $50+ млн. Сваляемите игри от своя страна пък се правят с бюджети до $1-2 млн. (може и повече). На пазара ААА игри се продават на $60, а сваляемите игри на $15. Ако не си от качествените ААА, то месец след пуска от $60 отиваш в bargain bin-а, на цена от около $25 и надолу. Следователно, ако си налял към $30-40 млн. с идеята, че ще правиш качествено ААА, то една кофти игра те вкарва във фалит. Липсва средното положение, което е между сваляема и AAA игра. Игри с бюджети до $20 млн., които да се предлагат на цени до $40. С игри като Minecraft на по $20 за конзола, пак не става да се постигне това средно положение.

Отдръпването, за което говориш е "Video game crash of 1983". Според мен причините довели до него в момента не са значими. Ситуацията е много по-различна. Днес има много повече канали и платформи, на които да разпространяваш продукта си. Вземи дори интернет като среда за това. Капитали няма, но това са капитали предимно за ААА игри с бюджети от десетки млн. долари. За сваляеми игри в нормалния свят капитали има и възходът им е явен на всеки, които дори малко следи индустрията.

Добри игри ще има и няма да са много по-малко (говоря като цяло, а не конкретно за ААА игрите). Нивото на графиката ще продължава да се повишава, защото това е едно от нещата, които първо се виждат в един подобен аудио-визуален продукт. Потребителите си изискват подобряване в качеството. Все едно да казваш, че в киното е нямало или няма да има подобряване на визията след като е станало цветно. Докато има различни производители на конзоли и платформи ще има и ексклузивно съдържание за тях. Това са игрите наречени "system sellers". Основно те продават хардуера.

Съгласен съм с теб, че в HTML5 има хляб, но не бих отписал с толкова лека ръка конзолите като платформи. Все още има много места в света, където няма достъп до интернет, играе се офлайн, та дори и на SEGA Genesis игри.

Това, че работиш със шейдъри не означава, че са ти нужни издатели, съдържатели на конзоли и ритейл. Някои от индитата го показват нагледно. ^^
gemicha написа:Супер време е за млади хора със знание и възможности! :-)
Напълно съгласен.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: GoingNative-2012

Мнение от gemicha » 04 апр 2012 05:42

drebenk написа: Нивото на графиката ще продължава да се повишава, защото това е едно от нещата, които първо се виждат в един подобен аудио-визуален продукт. Потребителите си изискват подобряване в качеството. Все едно да казваш, че в киното е нямало или няма да има подобряване на визията след като е станало цветно. Докато има различни производители на конзоли и платформи ще има и ексклузивно съдържание за тях. Това са игрите наречени "system sellers". Основно те продават хардуера.
Xbox 360's Xenon processor, a three-core six-thread PowerPC unit running at 3.2 GHz, had a theoretical peak number crunching throughput of 115 gigaflops. The PlayStation 3 was in a similar situation; its Cell CPU, jointly developed by IBM, Toshiba, and Sony, had a theoretical throughput of 230 gigaflops. A contemporary Pentium 4 at 3 GHz had a theoretical peak of around 12 gigaflops when the system launched.
Следващите конзоли ще бъдат между 10 и 20 пъти по-бавни от сегашното поколение. От къде очакваш да дойде повишаване нивото на графиката? Дори и само 10 пъти по-бавна система гарантира драстична промяна, а според мен разликата е по-скоро 20 - 30 пъти. Представи си, че вместо след черно бяло кино, което има безброй нюанси на сиво имаш не цветно, а кино само с черен и бял цвят.

Също, очакването, че игрите ще изплащат хардуера на конзолите е точно обратно на това, което се случва. Следващите конзоли използват стандартен хардуер с много ясна цел. Те ще бъдат на печалба от първия ден на пазара и продажбата на игри най-вероятно няма да има значение! Няма да има значение защото бизнес моделът е различен.

Следващите конзоли ще продават услуги, за които ще плащаш всеки месец. Ще плащаш много повече от цената на една игра и няма никаква опасност да пиратстваш. Ако има някакви игри те ще бъдат доставени цифрово, предполагам, и няма да можеш да ги играеш без да имаш Интернет! Това всъщност е вече факт: "Believe it Not, Xbox 360 Main Use Today is Not for Gaming". Конзолите наследници на N64, PSII умряха преди година с успехът на Kinect, който ако се замислиш ще видиш, че не е продукт (само) за игри.

Реално дори и днес няма конзоли само за игри защото бизнесът с игри е на загуба от години, но в последните години с прикопуването на една игра 5 пъти просто няма причина да се правят игри. Има хитове от време на време, но хитове не правят индустрия. Дори и на Wii най-играната игра е Netflix streaming. Конзолите се трансформираха в устройства за доставка на развличание в дневната стая. Днес Sony обяви, че предлага безплатно и без ограничения Amazon филми на PS3. Това е може би 5-ти различен начин да гледаш филми на PS3.

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 860
Регистриран: 02 дек 2010 22:51

Re: Следващите конзоли

Мнение от themean » 04 апр 2012 09:44

Някой модератор да хване да ми изтрие постовете от тая тема че са тъпи и безмислени
и нямат никаква връзка :)

Потребителски аватар
haho
Power User
Power User
Мнения: 999
Регистриран: 07 дек 2003 21:52
Местоположение: България
Контакти:

Re: GoingNative-2012

Мнение от haho » 04 апр 2012 12:30

gemicha написа: Следващите конзоли ще бъдат между 10 и 20 пъти по-бавни от сегашното поколение. От къде очакваш да дойде повишаване нивото на графиката? Дори и само 10 пъти по-бавна система гарантира драстична промяна, а според мен разликата е по-скоро 20 - 30 пъти.
За съжаление това, което казваш е теоретично. Моят опит като девелопер и на PC и на ПС3 казва друго. На PC-то взимаш максимум 10% от теоретичното. И ето, че тази разлика, дето говориш 20-30 вече я няма. Да, точно така, тези "зверове", за които даваме по хиляди работят на 10% от това което могат. Скоро имаше и изказване на човек от ATI, който обясняваше защо е така, не ми се търси линк. Мога да дам десетки реални ситуации, но тук ще се огранича до 3:

- На PC няма как прецизно да управляваш флипа и само там даваш една солидна загуба на фреймтайм. На ПС3 може да ти падне под 1-2%

- На PC, дори и на директ екс 11 (там просто не работи това с дифърд контекста) не може набързо да "нанижеш" командния буфер на GPU-то и да го оставиш да се изпълнява докато ти си смяташ АИ-то на следващия кадър, все нещо ще ти флъш-не конвейра, а ти нямаш никакви тулове да разбереш какво.

- Няма да говорим за "перверзии" като рендеринг в текстура и във въртекс буфер от CPU-то, което на ПС3 си работи без проблеми. Иначе да, прав си, днешните процесори имат поне 10-20 пъти! повече транзистори от ПС3, но ако направиш горното ще ти работят 10 пъти по-бавно от ПС3.

OldschoolBG
Power User
Power User
Мнения: 1102
Регистриран: 30 яну 2008 11:10
Местоположение: България
Контакти:

Re: Следващото поколение конзоли - какво, защо и как?

Мнение от OldschoolBG » 04 апр 2012 15:15

gemicha написа:Следващите конзоли ще бъдат между 10 и 20 пъти по-бавни от сегашното поколение. От къде очакваш да дойде повишаване нивото на графиката? Дори и само 10 пъти по-бавна система гарантира драстична промяна, а според мен разликата е по-скоро 20 - 30 пъти. Представи си, че вместо след черно бяло кино, което има безброй нюанси на сиво имаш не цветно, а кино само с черен и бял цвят.
От това, че се пише директно за хардуера. Това, което аз очаквам е в идващото поколение всички игри да вървят на 1080p, а не на 720p, както е сега. Също очаквам ниво на графиката не по-лошо от това на Battlefield 3 при максимални графични настройки. Даже в статията, която си линкнал пишеше, че той натоварва едва 3 от ядрата на PC процесорите. Очаквам по-добра физика, AI, геймплей концепции и механики. Също така очаквам навлизане на f2p модела с микротранзакции. Като по-скоро Sony ще са тези, които ще го въведат първи и после ще бъдат последвани от Microsoft.
Също, очакването, че игрите ще изплащат хардуера на конзолите е точно обратно на това, което се случва. Следващите конзоли използват стандартен хардуер с много ясна цел. Те ще бъдат на печалба от първия ден на пазара и продажбата на игри най-вероятно няма да има значение! Няма да има значение защото бизнес моделът е различен.
Няма значение какъв е хардуера. Това, което го продава е винаги софтуера. Истинските пари при конзолите, а и не само там, се правят от софтуера, от съдържанието. Няма такъв филм като "Касетофоните продават аудио касетки.", точно обратното е. Купуваш конзола един път на 5-6 години, а софтуер всеки месец.
Следващите конзоли ще продават услуги, за които ще плащаш всеки месец. Ще плащаш много повече от цената на една игра и няма никаква опасност да пиратстваш. Ако има някакви игри те ще бъдат доставени цифрово, предполагам, и няма да можеш да ги играеш без да имаш Интернет!
Да, ще продават и услуги, но не само услуги. Изцяло цифрово доставяне на игри към този момент, а и в близко бъдеще, е немислимо. Същото е и с изискването да си постоянно онлайн. Както казах и по-рано по света има много места, където населението няма достъп до интернет. Точно поради тази причина и cloud gaming-а няма да навлезе по-масово в близките 10 години.
Конзолите наследници на N64, PSII умряха преди година с успехът на Kinect, който ако се замислиш ще видиш, че не е продукт (само) за игри.
Kinect не е убил нищо. Даже благодарение на него XBox 360 престана да бъде конзола за хардкор играчи. Нужно ли е да пускам геймплей от Kinect Star Wars?

Hide yo wife, hide yo kids cause it's coming!



Без да съм почитател на Star Wars ти казвам, че това е пълна перверзия и порнография спрямо поредицата.
Реално дори и днес няма конзоли само за игри защото бизнесът с игри е на загуба от години, но в последните години с прикопуването на една игра 5 пъти просто няма причина да се правят игри. Има хитове от време на време, но хитове не правят индустрия.
Приходите от игри са спаднали, но това се дължи на събитията случващи се след 2008 г., както и на факта, че вече сме преминали средата на живота на текущото поколение.
Дори и на Wii най-играната игра е Netflix streaming.
Некоректно е да казваш за услуга, че е най-играната игра. По-скоро може да кажеш, че най-ползваната услуга е Netflix.
Конзолите се трансформираха в устройства за доставка на развличание в дневната стая. Днес Sony обяви, че предлага безплатно и без ограничения Amazon филми на PS3. Това е може би 5-ти различен начин да гледаш филми на PS3.
Още преди пуска на тази генерация се дадоха ясни индикации от Sony и Microsoft, че конзолите им ще бъдат медийни и развлекателни хъбове. Тоест не виждам за каква трансформация става въпрос, при положение, че им е заложено в дизайна да се ползват и за това.

Текат дискусии, а и вече се правят крачки към интеграция на гейминг хардуер в телевизорите. Мобилните устройства също търпят голямо развитие. Тези тенденции, обаче не са толкова голям проблем, защото освен следващо, то към 2020 г. ще има друго поколение конзоли. В общи линии конзоли ще има докато има нужда от тях.

pdimov
gosu
gosu
Мнения: 871
Регистриран: 02 дек 2003 01:04

Re: GoingNative-2012

Мнение от pdimov » 04 апр 2012 17:46

gemicha написа:Следващите конзоли ще бъдат между 10 и 20 пъти по-бавни от сегашното поколение.
Някакво измислено число на следващите конзоли ще бъде 10-20 пъти по-малко от измисленото число на сегашното поколение. Тези "theoretical peak throughputs" нямат и най-малка връзка с реалността.

Отговори