Избор на платформа за графично приложение за смартфони

Android, iOS, Windows Phone, 3DS, PSP, всички останали мобилни устройства за които могат да се правят игри, технологиите които ги движат.
ikolev
модератор
модератор
Мнения: 1649
Регистриран на: 20 ное 2003 22:39
Местоположение: София
Контакти:

Избор на платформа за графично приложение за смартфони

Мнение от ikolev » 20 ное 2013 12:11

Преди да пусна тази тема се наложи да обновя описанието на раздела, че се споменаваха само умрели платформи - Palm, Symbian, WinCE... Така е то, бързо се развиват нещата.

Аз от доста време не се занимавам с игри, но се занимавам с GIS, област която има общи неща с игрите. Най-вече графиката.
Фирмата ни иска да прави приложение за смартфони, което да показва карта от Sqlite-ска база на екрана (още не е взето решение дали картата ще е предварително "рендната" в картинки, или ще се рисуват в реално време суровите векторни данни, ще трябва да изпробваме скоростта). Целта е да работи на основните платформи - Андроид, Windows, iOS.

Въпросът е каква платформа да изберем. В момента си правим проучванията. Трябва да добавя че ядрото на десктоп приложението което имаме е на С++, останалите 90% логика и интерфейс - на C#/WPF. Не очаквам да успеем да използваме нещо от С++ ядрото, макар че би било хубаво ако стане. От друга страна предпочитаме да пишем на C#.

Дотук виждаме следните основни кандидати - Xamarin (C#), някой от всичките варианти на HTML5+Javascript (от сорта на PhoneGap и т.н., може би Kendo UI за който май имаме лиценз), Marmalade (C++), и някоя от опциите за докарване на С# до Javascript (JSIL, SharpKit). Изброил съм ги в реда в който им възлагаме надежда. Изключвам Lua-базираните средства (като Corona, Moai), защото ако ще пишем на динамичен език, по-добре да е Javascript (хората имат опит), а и там може да пробваме да вкараме типове с TypeScript.

Разбира се, целта е общият код за трите платформи да бъде максимален процент. Намерих един интересен проект - propertycross.com - който реализира едно и също (нетривиално) приложение на всички възможни мобилни платформи с цел сравнение. За съжаление липсва Marmalade. HTML-базираните имат предимството че (почти) всичкият код е общ, за разлика от Xamarin. Но пък както казах, предпочитаме С# пред Javascript/C++.

Та така, някой да има опит за споделяне?

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран на: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: Избор на платформа за графично приложение за смартфони

Мнение от Stilgar » 20 ное 2013 16:33

Ако нямате много интерфейс (тоест ако основното е рисуването) може би има смисъл да се разисква Unity.

Според мен компилирането на C# до JS е умряла работа и няма как да работи качествено.

ikolev
модератор
модератор
Мнения: 1649
Регистриран на: 20 ное 2003 22:39
Местоположение: София
Контакти:

Re: Избор на платформа за графично приложение за смартфони

Мнение от ikolev » 21 ное 2013 13:50

Интерфейс отначало може да няма, но подозирам че нататък ще трябва повече.
Unity не го разбирам. Преди време му бях пробвал някакво демо, сега му погледнах документацията - май всичко в него се върти около редактора им, а на мен редактор не ми е трябвал никога, трябват ми библиотеки. Не разбирам каква му е връзката със С#, макар че явно има такава, щом хората вече пишат статии как да избягваме боклука.

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 855
Регистриран на: 02 дек 2010 22:51

Re: Избор на платформа за графично приложение за смартфони

Мнение от themean » 21 ное 2013 14:14

В unity се скриптира със c#, в редактора скриптираш, правиш нива, шейдърпи ... Общо взето всичко на едно място.

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран на: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: Избор на платформа за графично приложение за смартфони

Мнение от Stilgar » 21 ное 2013 14:23

ikolev написа:Интерфейс отначало може да няма, но подозирам че нататък ще трябва повече.
Unity не го разбирам. Преди време му бях пробвал някакво демо, сега му погледнах документацията - май всичко в него се върти около редактора им, а на мен редактор не ми е трябвал никога, трябват ми библиотеки. Не разбирам каква му е връзката със С#, макар че явно има такава, щом хората вече пишат статии как да избягваме боклука.
Е имаш и алтернативата MonoGame. Това ако те устройва да си правиш проекта с game loop и прочие разбира се.

Zammy
Power User
Power User
Мнения: 170
Регистриран на: 17 фев 2008 05:47
Местоположение: София/Пловдив

Re: Избор на платформа за графично приложение за смартфони

Мнение от Zammy » 25 мар 2014 18:54

Какво точно ще рисувате? Графи? Таблици?

Може би най-добрия начин е да се рендерира на сървар и после само рисуването на картинките да имплементирате.

ikolev
модератор
модератор
Мнения: 1649
Регистриран на: 20 ное 2003 22:39
Местоположение: София
Контакти:

Re: Избор на платформа за графично приложение за смартфони

Мнение от ikolev » 29 мар 2014 12:29

Да, има го и варианта със сървъра.
Засега караме с Xamarin, добре е.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост