DirectX 12

Всичко свързано с Microsoft DirectX. Въпроси относно HLSL.
Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран на: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

DirectX 12

Мнение от Stilgar » 20 мар 2014 23:08

http://blogs.msdn.com/b/directx/archive ... tx-12.aspx
А сега някой да обясни това къде седи в сравнение с Mantle?

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 855
Регистриран на: 02 дек 2010 22:51

Re: DirectX 12

Мнение от themean » 21 мар 2014 00:31

Злите езици твърдят, че това седи при жалките опити да си спасят бизнеса. Още твърдят, че ще е копие на mantle и че такова чудо няма да видиме преди да излезе следващия уиндоус.
Мойто лично мнение е ,че ако mantle се наложи сред хардуерните вендори никой няма да го погледне тоя directx и като гледам колко бързо отреагираха от microsoft явно и те мислят така.

пс.
Искрено се надявам directx да умре, ексклузивните простотии прецакват и потребителя и девелопера... зор да пълниме гърлата на алчните компании.

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран на: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: DirectX 12

Мнение от Stilgar » 21 мар 2014 01:05

Като гледам nVidia колко са се въодушевили от тоя Mantle не знам как ще се наложи особено без да работи директно на конзолите.

pdimov
gosu
gosu
Мнения: 871
Регистриран на: 02 дек 2003 01:04

Re: DirectX 12

Мнение от pdimov » 21 мар 2014 03:12

Изглежда като AMD/ATI с Mantle да са събудили NVidia, които съответно са събудили MSFT.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран на: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: DirectX 12

Мнение от gemicha » 21 мар 2014 08:12

pdimov написа:Изглежда като AMD/ATI с Mantle да са събудили NVidia, които съответно са събудили MSFT.
Не, не се развиха така събитията. Реалността е доста по-интересна :) Аз работиx по 12 доста време.

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран на: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: DirectX 12

Мнение от Stilgar » 21 мар 2014 10:25

pdimov написа:Изглежда като AMD/ATI с Mantle да са събудили NVidia, които съответно са събудили MSFT.
Представям си как nVidia са човек, който си спи в къщата най-спокойно към 9 сутринта в неделя и по улицата минават AMD с онея коли с мегафоните и шумно раздуват колко е як Mantle. nVidia стават и се шокират как са ги изпреварили докато спят при което тичат до къщата на Microsoft където те спят най-спокойно и тропат на вратата викайки "Ставай! Ставай! AMD са пуснали ново API!".

Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран на: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: DirectX 12

Мнение от stoiko » 21 мар 2014 11:05

бе май мирише на Вин9 ексклузив. ако не сте Unity си наблягайте на OpenGL-а :)

pdimov
gosu
gosu
Мнения: 871
Регистриран на: 02 дек 2003 01:04

Re: DirectX 12

Мнение от pdimov » 21 мар 2014 11:33

gemicha написа:Не, не се развиха така събитията. Реалността е доста по-интересна :) Аз работиx по 12 доста време.
По моята версия може да се направи далеч по-добра анимация. Дори от думите ти се инспирирам и какво става по-нататък в сценария - MSFT започват да твърдят, че са, охооо, будни от часове вече.

pdimov
gosu
gosu
Мнения: 871
Регистриран на: 02 дек 2003 01:04

Re: DirectX 12

Мнение от pdimov » 21 мар 2014 11:35

Очакваме сега статията на GameInformer, според която от сигурен източник се знае, че Tropico 5 се портва на DirectX 12.

Потребителски аватар
stoiko
Power User
Power User
Мнения: 617
Регистриран на: 04 дек 2003 15:44
Контакти:

Re: DirectX 12

Мнение от stoiko » 21 мар 2014 11:38

pdimov написа:Очакваме сега статията на GameInformer, според която от сигурен източник се знае, че Tropico 5 се портва на DirectX 12.
хахах може и аз да съм участвал в порта, знае ли човек :)

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран на: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: DirectX 12

Мнение от gemicha » 22 мар 2014 19:58

pdimov написа:По моята версия може да се направи далеч по-добра анимация. Дори от думите ти се инспирирам и какво става по-нататък в сценария - MSFT започват да твърдят, че са, охооо, будни от часове вече.
Мислиш ли, че AMD, NVIDIA, Intel, или някой друг, който прави графичен хардуер може да излезе с графично API без да се консултира с MSFT?

pdimov
gosu
gosu
Мнения: 871
Регистриран на: 02 дек 2003 01:04

Re: DirectX 12

Мнение от pdimov » 22 мар 2014 20:45

gemicha написа:Мислиш ли, че AMD, NVIDIA, Intel, или някой друг, който прави графичен хардуер може да излезе с графично API без да се консултира с MSFT?
Нямам представа. Вие си знаете кой с кого се е консултирал. Това, което публиката вижда, е
Aber es wird kein DirectX 12 kommen. Das war's. Soweit wir wissen gibt es keine Pläne für DirectX 12. Falls das nicht stimmen sollte und mich jemand korrigieren möchte – wunderbar.

-- AMD Vice President Roy Taylor, 4 Apr 2013
и после обявяването на Mantle.

Ако AMD са знаели, че цялата работа по Mantle ще се обезсмисли от DirectX 12, вероятно нямаше да се хабят.

Така че... какво е логичното обяснение на публично известната до момента информация?

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 855
Регистриран на: 02 дек 2010 22:51

Re: DirectX 12

Мнение от themean » 22 мар 2014 22:57

Stilgar написа:Като гледам nVidia колко са се въодушевили от тоя Mantle не знам как ще се наложи особено без да работи директно на конзолите.
Въодушевлението на nvidia пряко зависи от това на потребителите, ако nvidia отчетата някакъв спад в продажбите съответно AMD прираст и това се дължи на mantle, може да се окаже, че на nvidia са супер развълнувани и нямат търпение да имплементират mantle или нещо подобно.
Относно dx12 четох в някаква статия да не го чакаме преди 2015, което значи , че или сега го почват или е за следващия уиндоус.И тъйакот е много лоша идея следващия уиндоус да се пуска толкова скоро си мисля, че тепърва са го почнали.

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран на: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: DirectX 12

Мнение от Stilgar » 23 мар 2014 02:30

Ами как да стане да се въодушевят потребителите за Mantle ако никой не пише софтуер за Mantle щото той няма да върви на невидия карти? Това на теория де, на практика може да се окаже, че няколко достатъчно големи заглавия ще работят по-добре с него, но от друга страна що да не работят по-добре и с DX12 ако е все тая. Колкото до 2015та това не е датата за самия DirectX, а кога очакват да излезнат игри които го ползват. То и Mantle-а не е ясен кога ще ги видим неговите игри ама като гледам в най-оптимистичния случай да е една година по-рано.

Потребителски аватар
themean
Power User
Power User
Мнения: 855
Регистриран на: 02 дек 2010 22:51

Re: DirectX 12

Мнение от themean » 24 мар 2014 22:57

Незнам за другите, но аз като чуя отворен стандарт и доста се въодушевявам, а като чуя за директен достъп до GPU-то направо се подмокрям. Относно игрите поддържащи mantle има поне една в момента.

Потребителски аватар
Zero_effect
Sometimes here
Sometimes here
Мнения: 35
Регистриран на: 29 авг 2008 17:49

Re: DirectX 12

Мнение от Zero_effect » 25 мар 2014 00:16

От това, което съм прочел до момента - D3D 12 доста добре се вписва във вече поставения модел за bindless и MultiDrawIndirect в OpenGL. От друга страна подобни работи са достъпни и на сегашното поколение конзоли, така че смятам, че цялото нещо доста удобно може да се ползва по един и същи начин от всички API-та. Доста голям плюс, ако пишеш кросплатформени заглавия, експоатиращи напълно хардуера. Mantle-а е малко по-забавен откъм memory management, понеже са изведени малко повече работи и има директен достъп до DMA-то, което все още отсъства на OpenGL (може да поразровите за презентацията на DICE от GDC за информация за API-то). Тоест паралелно могат да се качват ресурси към GPU паметта, което си е голям плюс. Всъщност това е възможно на nVIDIA карти върху OpenGL, но срещу суровото заплащане за още един контекст (2 ms без почти нищо да правиш). Но Mantle не е като конзола - всичко да е едно голямо парче памет с доста опции за шина и протокол за кеширане.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост