Как попринцип правите attachments?

Всичко свързано с Microsoft DirectX. Въпроси относно HLSL.
Потребителски аватар
Hivoyer
Sometimes here
Sometimes here
Мнения: 39
Регистриран на: 24 яну 2012 01:22

Как попринцип правите attachments?

Мнение от Hivoyer » 02 авг 2012 11:56

Говоря за предметите по героите в игрите - дрехи,оръжия,шапки и т.н.Аз имах 2 идеи,ама и 2те май са грешни:
1.Просто да рендерирам предмета в ръката/върху тялото на модела на героя,но тогава трябва някак си да cull-нa точно тази част,която закрива дрехата,но пък примерно някои дрехи може да закриват раменете,други само торса,става мазало.
2.Модела да е разделен на парчета(ръце,глава и т.н.) и да се подменят,ако примерно сложи ръкавица,вместо ръката му да се рендерира просто ръкавицата на нейното място,но тогава проблема е,че ако имам ръкавица с отвори над кокалчетата,ако съм имал в предвид героя да има възможност за различни тонове на кожата,ще трябва в шейдъра някаква skinColorBlendMap текстура за всеки модел да ползвам и мазалото ще е още по-голямо.
Общо взето въпроса ми е - как процедирате при моделите от много по-малки части?

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран на: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: Как попринцип правите attachments?

Мнение от gemicha » 03 авг 2012 07:41

Според мен втория начин е по-често използван. Причината е, че може художниците да работят по различни елементи без да си пречат. Може да видиш Torchlight. Там героите и предметите са в ogre формат и може директно да се зареждат в различните редактори, които подържат ogre.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост