INTZ и RAWZ

Всичко свързано с Microsoft DirectX. Въпроси относно HLSL.
Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран на: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

INTZ и RAWZ

Мнение от YE » 16 апр 2008 21:27

Някой виждал ли е depth buffer форматите INTZ и/или RAWZ да вървят на XP? При нас INTZ тръгва на Vista (DX9), а на XP не ще.

Потребителски аватар
Kerberos
Power User
Power User
Мнения: 234
Регистриран на: 24 фев 2005 16:08
Местоположение: София
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от Kerberos » 17 апр 2008 00:43

Нали и без това MS му копаят гробчето на XP-то :lol:

Сега сериозно: Kакви са тия формати? Сефте ги чувам.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран на: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от gemicha » 17 апр 2008 07:05

Няма да вървят на XP. На Vista графичния драйвер модел позволява съществуването им, на XP не.

Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран на: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от YE » 17 апр 2008 07:49

Можеш ли да обясниш по-подробно? С какво се различават от нормалните depth buffer формати или примерно от форматите DF16/DF24 на ATI, че да зависят от драйверния модел?

Потребителски аватар
warjo
Power User
Power User
Мнения: 197
Регистриран на: 21 юли 2005 12:54
Местоположение: Derby, UK

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от warjo » 17 апр 2008 22:19

Не бяха ли формати които можеш да ги четеш като текстура? Не съм сигурен дали има друга разлика....

Не знаех също че са зависими от драйвъра...

... освен това са nVidia особеност така че и без това трябва fallback за ATI!

Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран на: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от YE » 17 апр 2008 22:47

Да, формати на depth buffer-а, които могат да се bind-ват като текстура.

Много са апокрифни тези формати. Не съм срещал нищо официално; това, което се чува оттук-оттам е, че ги поддържат само сравнително новите драйвери, RAWZ за 6-та и 7-ма серия, INTZ за осма; различават се по това, че в RAWZ Z-a е "разглобен" между трите канала, а в INTZ ти идва цял в единия. И двата имат 8-битов стенсил.

Дотук експериментите на две 8-ци показаха, че на Vista INTZ работи директно като замяна на D24S8, който използваме иначе чрез AutoDepthStencil механизма; на XP през AutoDepthStencil не ще, пропада по някакъв интересен начин (за разлика например от формата MAKEFOURCC('Q', 'W', 'E', 'R'), който пропада с просто "няма такъв формат"); CreateTexture с формат INTZ минава успешно. Дотук бях с опитите, защото излезе нещо по-спешно (memory damage ftw), ще го борим.

По-новите карти на ATI поддържат формати DF16 и DF24, от които също може да се чете.

Fallbacks ще трябват някой ден, но се надявам поне да вършат работа за експерименти "временно" следващите 1-2 години, докато портнем за DX10 ;-)

Потребителски аватар
Zemedelec
Power User
Power User
Мнения: 782
Регистриран на: 08 дек 2003 15:45
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от Zemedelec » 18 апр 2008 22:33

По последни данни редица игри за DX9 / XP ги ползват, което мисля че значи че няма как MS да накарат NVidia да ги изрежат от XP драйвера.

gemicha
Site Admin
Site Admin
Мнения: 2930
Регистриран на: 20 ное 2003 22:20
Местоположение: USA

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от gemicha » 19 апр 2008 10:54

Предполагам NVidia го правят за да унифицират поддръжката на драйверите за XP и Vista. Не би трябвало (не е необходимо) да го има доколкото аз знам, но след като го има DirectX-а под XP просто пита драйвера и онзи казва ами добре. Не бих го ползвал или поне бих пратил едно запитване до Microsoft дали може да се разчита на присъствието им под XP. Да не се окаже, че в примерно следващия DX решението се взима без въобще да се пита драйвера.

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран на: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от Stilgar » 19 апр 2008 12:20

<Offtopic>
Всичките тези redistributables различни версии на Dx ли са? Да не би да свърши времето когато ние (геймърите) можеше да си следим версията на Dx по номера (7, 8, 9abc)? А и redistributables май са значително по-чести дори от малките промени във версиите на Dx от преди време. А Dx10 има ли такива redistributables всеки 3 месеца?
</Offtopic>

Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран на: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от YE » 19 апр 2008 21:31

Да, нямат работа геймърите да помнят коя версия имат. Ако някоя игра ти каже, че иска да инсталира, даваш й.

За разработчиците: избират си версия, и се придържат към нея (не минават към по-нови 6-9 месеца преди издаване). Слагат в инсталатора redist от своята версия, който има грижата да провери дали трябва да се инсталира. Той носи и всички предишни версии.

Microsoft: на няколко месеца (4 пъти в годината, не точно през 3) издават нова версия на DirectX SDK, който включва дребни корекции по старите версии на системните библиотеки, и сравнително дребни подобрения в тези библиотеки (мисля, че само в D3DX, не в основния D3D, но не съм сигурен).

Stilgar
Power User
Power User
Мнения: 824
Регистриран на: 12 яну 2006 22:15
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от Stilgar » 19 апр 2008 23:07

И какво side by side ли си живеят или само най-новото стои и run-ва всички по-стари?

Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран на: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от YE » 20 апр 2008 00:48

Side by side. Можеш да видиш в c:\windows\system32 едни DLLи с имена като d3dx9_27.dll, d3dx9_30.dll и т.н. Теорията гласи, че нов redistributable сменя старите само за критични бъгфиксове, не за features.

Потребителски аватар
YE
Power User
Power User
Мнения: 1554
Регистриран на: 01 дек 2003 21:08
Местоположение: Outer Qwghlm
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от YE » 30 май 2008 19:28

Понеже ГеЛеТо (сори пич, не мога да рискувам с латиница) го линкна тоя thread, пардон, върза тая нишка, да спомена нещо което научихме за гореспоменатите формати ИНТЗет/РОУЗет (да не ни обвинят в излишно Хамериканофилство): не са съвместими с АА.

zaphod
Power User
Power User
Мнения: 631
Регистриран на: 01 мар 2004 21:46
Местоположение: София

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от zaphod » 30 май 2008 20:23

че то под дх5 нямаше проблем да се ползва з буфер като текстура или пък да се заключи и да се пише. после почнаха да ги компресират и далаверата умря, ама ей на, преоткрили са я.

Потребителски аватар
Zemedelec
Power User
Power User
Мнения: 782
Регистриран на: 08 дек 2003 15:45
Контакти:

Re: INTZ и RAWZ

Мнение от Zemedelec » 30 май 2008 23:01

zaphod написа:че то под дх5 нямаше проблем да се ползва з буфер като текстура или пък да се заключи и да се пише. после почнаха да ги компресират и далаверата умря, ама ей на, преоткрили са я.
Далаверата би умряла и иначе, понеже би синхронизирал с GPU-то, като локнеш. Освен ако не си пич де и не си алокираш 3-4 depth buffer-а.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост