Texture sampling от вертексен шейдър

Всичко свързано с Microsoft DirectX. Въпроси относно HLSL.
Потребителски аватар
iboB
Power User
Power User
Мнения: 112
Регистриран на: 09 фев 2006 13:36
Местоположение: София
Контакти:

Texture sampling от вертексен шейдър

Мнение от iboB » 06 мар 2006 12:05

До колкото разбрах в модел 3 на шейдърите може да се взима семпъл от текстура, не само от пикселния ами и от ветексния шейдър.

Някой знае ли как точно става?

Пробвах да напиша просто tex2D, но D3DXCreateEffect не направи нищо (върна ми ефект NULL). Иначе компилирам с vs_3_0 (даже и с ps_3_0 , въпреки че предполагам, че няма значение) Но в момента, в който вкарам tex2D във вертексния шейдър и получавам ефект NULL...

SpaceMonkey
Power User
Power User
Мнения: 186
Регистриран на: 14 яну 2004 17:17
Местоположение: Malmö, Sweden

Мнение от SpaceMonkey » 06 мар 2006 20:11

Трябва да ползваш tex2Dlod, а не tex2D. Причината е, че във вертекс шейдъра няма възможност да се изчисляват автоматично деривативите на текстурните координати, което ти трябва за да избереш правилния LOD. Ако нямаш мипмап на текстурата си, можеш да пишеш нещо като tex2Dlod(texture, float4(texcoords.xy, 0, 0)).

Потребителски аватар
iboB
Power User
Power User
Мнения: 112
Регистриран на: 09 фев 2006 13:36
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от iboB » 07 мар 2006 11:51

Благодаря!
Точно това ми трябваше! Пушка е :)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост